Monday, November 23, 2009

Teknologi Sekarang ? Siapa Sangka ?

Leornadi Da Vinci telah mengilhamkan gambar di bawah ini ( sperti Iphone ) jika benar ini adalah lakaran dari Leornadi seperti yang didakwa.



Setelah berkurun lamanya, ianyanya seperti gambaran telefon Iphone yang popular sekarang ini . Genius !Bolehkah kita jadi genius? Mengikut Thomas Edison ( yang invent lampu elektrik) ... Thomas Edison said " Genius is 10 percent inspiration and 90 percent perspiration". Jadi kita pun boleh jadi genius jika kita mahu. Paling tidak, genius dengan cara kita sendiri. Yang penting jangan selalu putus asa, kalau jatuh kita bangun, dan yakin, berdoa, mungkin kita tidak bijak satu perkjara tapi tuhan bagi kita kebijakan yang lain. Bersedih ketika jatuh .. itu biasa, sebab kita manusia biasa, tapi janganlah terlalu menghukum diri dengan kegagalan kita itu.

So kepada sesiapa yang pernah menghadapi kegagalan, janganlah bersedih, jangan rasakan dunia telah musnah kerana " kita tidak gagal setelah bangun dari jatuh, tetapi kita akan gagal jika kita tak bangun-bangun setelah jatuh.. " sebab saya pun pernah gagal dan selalu gagal pada masa dahulu dan saya bukanlah orang yang sememangnya dilahirkan genius. Tapi kejayaan itu datang dengan berbagai cara... cuma kita kena cuba cara mana yang sesuai dengan diri kita.... terima kasih kepada ibubapa, semua guru saya dahulu dan abang besar - yang mengajarkan saya asas DOS pada suatu masa dahulu. Terima kasih

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls