Wednesday, June 11, 2008

AntiVirus

Khas untuk rakan-rakan...

Saya mohon maaf kepada kalian semua yang telah menginstallkan PC dengan antivirus Kapersky 6.0 yang mempunyai key sehingga 2010. Begitulah kata pepatah melayu, ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Baru hampir setahun kita sama-sama menikmati dah kena sekat. Agaknya kapersky ni dah terkenal jadi yang free - free ni dia dah tak bagilah kita guna. Saya ada juga download versi yang baru dengan licence key yang banyak dan boleh dipilih, namun tak tahan lama juga.. jawapan yang sama - disekat.


PC Tools Antivirus

Akhirnya kalau nak guna free bolehlah gunakan AVG, AVIRA dan yang saya gunakan adalah PCTools (klik pada text untuk hyperlink) dan yang paling penting kita boleh update pattern virus secara online. Walaupun tak sebaik versi paid ataupun versi crack, tapi at least adalahkan. Versi crack pun tak tahan lama jugak.

Beberapa hari ni guna secara umumnya bagus , beza dari versi paid cuma 3 perkara sahaja

Feature ComparisonFree EditionPaid Version
Award-winning protection
Millions of users
Virus, worm, Trojan protection
Scan and Remove
Smart Updates
IntelliGuard™ Protection
- File Guard
- Email Guard
Community support
High-speed updates
Dedicated 24/7 support
Phone support
CostFREE!Only $29.95 USD

Setakat yang saya guna boleh mengesan lebih dari virus , adware, worm dan masih lagi terlalu awal untuk menilainya dengan lebih lanjut. Saya rasa memang sesuai lah bagi antivirus yang baru diberikan lebih sikit features dalam menjadikannya lebih terkenal dan akan datang tiada siapa pun tahu - mungkin features itu untuk paid version.

Pctools ni dulunya popular dengan Produk Spyware Doctor jadi memang tak terkejutlah kalau dia keluarkan antivirus. Emm ada terfikirlah nak buat antivirus, di internet banyak source code yang free kalau jadi bolehlah bagi kawan - kawan, nak bagi benda lain mungkin tak dapat. Dan kalau tak jadi dia akan jadi virus pulak .......

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls